MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  piątek  29 marca 2024r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

pro-futuris-strona-wwwNa redakcyjną skrzynkę otrzymaliśmy następne istotne informacje, które przekazuję dalej:

Zawiadomienia o możliwości oszustwa

"W związku z artykułem z artykułem w Gazecie Wyborczej występujemy (każdy osobno) do Prokuratury ze zgłoszeniem o podejrzenie popełnienie przestępstwa z art. 286 par. 1,2 Kodeksu Karnego przez zarząd Waszego banku (jedno postępowanie już trwa); Prokuratura Okręgowa w Warszawie, ale najlepiej mailem z linkiem do tego artykułu do Prokuratury Generalnej w Warszawie na adres: skargi@ pg.gov.pl - ona już przekaże dalej;

Zróbcie to dziś albo jutro z rana tak, żeby w poniedziałek ruszyły śledztwa..... wystarczy podać swoje dane, adres, dobrze by było wysłać kopię swojej umowy ale nie jest to konieczne, Prokuratura o to poprosi; i koniecznie opiszcie jak doradcy przedstawiali Wam ten produkt:

wyborcza.pl/magazyn/1,143016,17302190,Wiedzieliscie.html

W przyszłym tygodniu spotykamy się przed siedzibą Prokuratury Generalnej w Warszawie!

Ruch „Pro Futuris”

facebook Pro Futuris

- strona http://www.profuturis.eu/new.html"

Artykuł - oskarżenie w Gazecie Wyborczej

Ruch „Pro Futuris” powołuje się na następujący artykuł:

Szok frankowy. Wiedzieliście

Pomysł, że ktoś ma zdolność kredytową na 200 tys. zł, ale jeśli zdecyduje się na franki, wzrośnie ona do 300 tys., jest sprzeczny z wszelkimi zasadami uczciwej bankowości. To kryminał.

Franka najpierw pokochały polskie banki, dopiero później Polacy. - Mieliśmy pchać klientom kredyty we frankach za wszelką cenę. Takie wytyczne szły z zarządu, z tego byliśmy rozliczani - mówi Piotr, menedżer (pracował kolejno w dwóch bankach, które stawiały mocno na kredyty frankowe, nie ujawni nazwiska).

Dla zarządów to było eldorado. Kredyt frankowy był produktem idealnym do szybkiego nakręcania wyników, zarabiało się na nim znacznie łatwiej niż na złotych. Źródłem większych zysków nie była ani marża (i tak prawie cała trafiała do pośrednika), ani stosunkowo niskie oprocentowanie, ani w ogóle nic, co klient mógłby wyczytać w swojej umowie. Kluczem był dość prymitywny, ale genialny w swojej prostocie trik - manipulacja spreadem. Różnica między kursem kupna i kursem sprzedaży waluty przy wyliczaniu rat (płaconych przez klientów w złotych) była wyznaczana przez każdy bank dowolnie....

więcej: wyborcza.pl/magazyn/1,143016,17302190,Wiedzieliscie.html

Zmiana prawa

"W załączeniu projekt ustawy o zmianie ustawy o zmianie ustawy Kodeks cywilny z roku 1990.

Proponowana zmiana nie jest konieczna dla utrzymania konstytucyjnych gwarancji praw kredytobiorców. Jednak ze względu na oczywistą wadliwość sformułowań art. 13 wskazanej uchwały, który umiejscowiony jako przepis przejściowy brzmi jak przepis merytoryczny, właściwy dla Kodeksu cywilnego, a nie ustawy zmieniającej, systemowo wskazane jest uzupełnienie tego przepisu o przepis wskazujący, jakich umów on dotyczy. A z systematyki aktu prawnego, wykładanej zgodnie z zasadami prawidłowej legislacji, przepis ten może dotyczyć wyłącznie umów już zawartych w dniu wejścia w życie ustawy.

W kontekście procesów dotyczących kredytów z elementem walutowym trzeba pamiętać, że przepis ten dotyczy wyłącznie waloryzacji świadczeń, o czym mowa w art. 358(1) par. 3 k.c. Naszym zdaniem waloryzacja świadczeń w ogóle nie jest właściwym narzędziem obrony praw kredytobiorców, a jeżeli już to narzędziem pomocniczym, obok zarzutu dowolności w ustalaniu wysokości indeksowanej kwoty kredytu i wysokości raty, zarzutu niedozwolonego kreowania i przerzucania na klienta ryzyka rynkowego (ryzyka walutowego), czy wreszcie zarzutu nadzwyczajnej zmiany stosunków (jak wskazałem w mailu niżej waloryzacja i zmiany umowy z tytułu nadzwyczajnej zmiany stosunków to dwie różne rzeczy). Jednak ta drobna zmiana legislacyjna pozwoli usunąć wątpliwości, jakie u niektórych prawników i sędziów może rodzić interpretacja ustawy z 1990 roku.

Proponowana zmiana:

USTAWA

z dnia …………….. 2015 r.

o zmianie ustawy o zmianie ustawy - Kodeks cywilny z dnia 28 lipca 1990 r. (Dz.U. Nr 55, poz. 321)

Art. 1

W ustawie z dnia28 lipca 1990 r. o zmianie ustawy o zmianie ustawy – Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 55, poz. 321)po art. 13 dodaje się art. 13a w brzmieniu:

Art. 13a. Przepis art. 13 stosuje się do umów tam wymienionych, zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy.”

Art. 2

Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia".

Tomasz Sadlik

Pro Futuris"

frank@uokik.gov.pl

W związku z napływającymi zapytaniami kredytobiorców - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że prowadzi postępowania wyjaśniające wobec wszystkich banków, które oferowały kredyty we frankach. Konsumenci mogą przekazywać informacje bezpośrednio na adres: frank @ uokik.gov.pl

W ramach monitorowania rynku finansowego Urząd sprawdza wzorce umowne oraz analizuje praktyki banków. W przypadku problemów ze spłatą zobowiązania warto pamiętać o trzech krokach:

1. Skontaktuj się z bankiem:

W przypadku problemów z regularną spłatą kredytu, najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie negocjacji z bankiem i ustalenie sposobu restrukturyzacji kredytu. W razie wątpliwości co do przedstawionej przez bank propozycji spłaty, bezpłatną pomoc przy ocenie tej propozycji można uzyskać u rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych.

2. Uzyskaj podstawowe informacje:

czy bank będzie uwzględniał ujemny wskaźnik LIBOR przy ustalaniu oprocentowania kredytu,

czy będzie żądał ustanowienia dodatkowego zabezpieczenia.

Zdaniem UOKiK w wyniku aktualnej sytuacji związanej ze wzrostem kursu franka szwajcarskiego bank powinien uwzględniać ujemny wskaźnik LIBOR oraz nie powinien żądać dodatkowego zabezpieczenia kredytu.

3. Zawiadom UOKiK:

Jeśli kredytodawca nie zamierza uwzględniać ujemnej stawki bazowej LIBOR w oprocentowaniu kredytu lub żąda dodatkowego zabezpieczenia kredytu prosimy o kontakt telefoniczny (tel. 22 55 60 424) lub emailowy (frank @ uokik.gov.pl). W związku ze znaczną liczbą sygnałów od konsumentów preferujemy kontakt mailowy. Prosimy o dołączenie do wiadomości danych identyfikacyjnych oraz dokumentacji sprawy. Otrzymane dane zostaną wykorzystane w ramach postępowań wyjaśniających, które Prezes UOKiK wszczął 20 stycznia 2015 r. wobec wszystkich banków, które oferowały kredyty hipoteczne we frankach szwajcarskich.

www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11431

JW

 

 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY