"Komunikacja i wizerunek sądów. Zbiór dobrych praktyk dla sądów powszechnych” to dokument przeznaczony dla prezesów sądów, rzeczników prasowych i pracowników sądów, którzy na co dzień kontaktują się z mediami.
Do tej pory kwestie standaryzacji komunikacji sądownictwa powszechnego ze środkami masowego przekazu nie były opisane.
19 czerwca 2015 r. dokument „Komunikacja i wizerunek sądów. Zbiór dobrych praktyk dla sądów powszechnych” został zatwierdzony uchwałą Krajowej Rady Sądownictwa. Zakładamy, że wypracowanie zbioru dobrych praktyk powinno usprawnić relacje sądów z mediami.
Zbiór dobrych praktyk komunikacyjnych to efekt prac Zespołu ds. Standardów Komunikacji w Sądach. Został on powołany w czerwcu 2014 r. przez Ministra Sprawiedliwości i Przewodniczącego Krajowej Rady Sądownictwa. W jego skład weszli przedstawiciele obu instytucji.
Podczas prac nad dokumentem Zespół przeprowadził dwie szczegółowe, anonimowe ankiety, skierowane do rzeczników prasowych sądów powszechnych oraz do dziennikarzy współpracujących z tymi sądami. Oba kwestionariusze pomogły w zidentyfikowaniu barier komunikacyjnych we wzajemnych relacjach sądów i mediów oraz stały się inspiracją dla części zapisów dokumentu. Zespół szczególną uwagę poświęcił także zaleceniom Europejskiej Sieci Rad Sądownictwa, które dotyczą komunikacji sądów z dziennikarzami.
Zawarte w „Zbiorze…” rozwiązania zawierają również praktyki z powodzeniem już stosowane w niektórych sądach.
Przyjęty dokument odnosi się do pięciu obszarów:
budowanie profesjonalnych relacji z dziennikarzami,
organizacja biur prasowych,
udzielanie informacji dziennikarzom,
budowanie pozytywnego wizerunku sądów,
prowadzenie komunikacji w sytuacji kryzysowej.
Dobre praktyki nie ingerują w obowiązujące regulacje prawne. Są zbiorem propozycji, których celem jest poprawa komunikowania się sądu ze społeczeństwem.
LS
Źródło: ms.gov.pl
Dobre praktyki
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...