MISZMASZ TWOJA GAZETA

PORTAL DLA DŁUŻNIKÓW, WIERZYCIELI, KOMORNIKÓW, SĘDZIÓW I PRAWNIKÓW
Dziś jest:  sobota 20 kwietnia 2024r.

PRZEGLĄD PRASY

  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar
  • Miszmasz - Czarny Piar

kpf-05-2015-miniW artykułach:

Czy GetBack nęka pana Michała?

AKTOR BORKOWSKI DO CZYTELNIKA: NIE CZEKAJ NA INNE ROZWIĄZANIE. NIE WARTO!

przedstawiłem historię pana Michała z Dzierżoniowa, który na początku marca otrzymał pisma z GetBack informujące, że firma reprezentuje fundusz sekurytyzacyjny Omega,

który to fundusz miał rzekomo zakupić wierzytelność od banku (niespłacony przez pana Michała kredyt).

I choć mieszkaniec Dzierżoniowa już kilkakrotnie zażądał następujących informacji od firmy windykacyjnej:

- przesłania potwierdzonej na zgodność umowy cesji wierzytelności

- potwierdzone pełnomocnictwa do reprezentowania Omega Wierzytelności NSFIZ

- przesłania dokładnego rozliczenia umowy kredytowej nr ................................

to takowych nie otrzymał. Zamiast nich, czytelnik otrzymuje wciąż dziesiątki sms-ów oraz nękany jest przez telefonujących do niego nawet w niedziele. Treść niektórych sms-ów ujawniliśmy.

Wczoraj pan Michał otrzymał kolejny list od firmy windykacyjnej. I znowu nie było w nim dokumentów i wyjaśnień, o które prosił. Za to w przesłanym piśmie jest taka propozycja: Masz problem z planowaniem domowych wydatków i spłatą długu: Zaplanuj z nami swoje wydatki. Jesteśmy po to, aby pomóc.

Zachęcamy do zawarcia ugody dotyczącej polubownej spłaty zadłużenia.

I ...ani śladu Borkowskiego w piśmie.

Zasady dobrych praktyk w ...praktyce

Od 18 lutego 2015 roku GetBack jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Konferencji, która wypracowała zasady dobrych praktyk, które winne stosować stowarzyszone firmy.

Między innymi takie:

ZASADY DOBRYCH PRAKTYK

§ 50

Pierwsze wezwanie do zapłaty winno dokładnie opisywać wierzytelność (tytuł, wierzyciel, wystawca faktury, należność główna, data wymagalności, naliczone odsetki i inne należności uboczne, numer faktury, datę wystawienia faktury, okres, za jaki faktura została wystawiona, jeśli windykowana jest wierzytelność o charakterze ciągłym); kolejne wezwania winny zawierać informacje niezbędne dla zidentyfikowania tożsamości sprawy i etapu, na jakim ona się znajduje oraz zaktualizowaną kwotę zobowiązania dłużnika

§ 54

W toku rozmowy windykatorzy winni dążyć do wyjaśnienia dłużnikowi celu rozmowy, a także ustalenia i wyjaśnienia wszelkich niejasności czy wątpliwości.

§ 68

Przedsiębiorstwo windykacyjne zobowiązuje się do szybkiego rozpatrywania reklamacji wniesionych przez dłużnika, nie później niż w terminie 21 dni od dnia ich otrzymania.

§ 69

W przypadku, gdy rozpatrzenie reklamacji jest niemożliwe w terminie 21 dni, przedsiębiorstwo windykacyjne zawiadamia dłużnika w formie pisemnej o nowym terminie rozpatrzenia reklamacji, który jednak nie powinien przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji, a w przypadku braku możliwości zachowania powyższego terminu, o najkrótszym możliwym terminie, z podaniem przyczyny opóźnienia wraz ze wskazaniem przewidywanego terminu realizacji.

§ 70

W przypadku odmowy uznania przez przedsiębiorstwo windykacyjne zarzutów lub reklamacji, jest ono zobowiązane do udzielenia dłużnikowi odpowiedzi zawierającej wyjaśnienie przyczyn odmowy ich uznania ze wskazaniem dalszych możliwości działania.

W opisanej przeze mnie historii, firma windykacyjna GetBack nie tylko nie wyjaśniła wątpliwości czytelnika (umowa cesji, pełnomocnictwo), ale nawet nie przedstawiła wyliczenia umowy kredytowej, o datach wymagalności roszczenia już nie wspominając.

Na swojej stronie internetowej GetBack dziwi się, że w Polsce firmy windykacyjne są źle postrzegane. A ja się dziwię, że oni się dziwią. Ciekawe, czy zorientują się dlaczego?

JW

Informacja na stronie getbacksa.pl:

GetBack S.A przyjęty do KPF (2015.03.18)

Z przyjemnością pragniemy poinformować, że GetBack S.A został objęty członkostwem prestiżowej Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce – Związku Pracodawców.

Misją Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce – Związku Pracodawców jest wyznaczanie w działalności gospodarczej wysokich standardów postępowania we wszystkich relacjach z klientami i kontrahentami, a ponadto nadzorowanie ich przestrzegania przez przedsiębiorstwa finansowe. Ma to na celu tworzenie i potwierdzanie opinii, uznających te przedsiębiorstwa za instytucje zaufania publicznego.



 

miszmasz-menu-module

NA SKRÓTY